Brisbane en Riverfire

26 september 2015 - Brisbane, Australië

Vrijdag en zaterdag 25 & 26 september 2015
Na een wat onrustige nacht in de bb en rare dromen, vertrokken we om half 6 terwijl de zon de omgeving een rode gloed geeft rijden we richting Rockhampton, Rocky in de volksmond genoemd. Een grote stad met een haven en veel voorzieningen. De stad staat bekend om zijn Stieren en vlees. Vanaf hier is Brisbane nog ruim 7 uur te gaan. De omgeving is hier glooiend, groen met veel bruine kleuren op een of andere manier vind ik dit een mooi gebied om door heen te rijden. Michael wijst mij op een viertal springende Kangaroos in het gras, tja dan weer besef je hoe speciaal het is om hier te zijn. Ik geniet van het rijden, iedere 100 km verschijnt er weer een iets andere omgeving. Soms delen die volledig verwoest zijn door brand en een treurig zwartgeblakerd beeld geven.
We rijden door diverse plaatsjes en stoppen kort voor een ontbijt en een kop koffie in Bororen bij het café Big Giraffe. Een wat vreemd maar gezellig soort van café met allerlei 'pasteries' en koffie maar ook met plastic dieren beeldjes. Na vele uren rijden arriveren we rond 15 uur dan in Brisbane om een aantal zalige dagen hier te hebben met familie.

Zaterdag 26 september 2015
Riverfire is een jaarlijks groot evenement in Brisbane. Een gezellige avond met een DJ en hapjes en veel gasten, rond de 80. Rond 19 uur word er een show gegeven door straaljagers die voorbij zoeven met een enorm kabaal, en recht omhoog het ruim verkiezen waarna 5 helicopters een show weggaven. Zeer spectaculair om dit vanaf het dakterras te aanschouwen wat een uitzicht. De Riverfire werd geopend met een 'waterval' van vuurwerk van onder de populaire en bekende 'Story bridge' waarna het grote vuurwerk begon en gedirigeerd wordt met spectaculaire muziek door het radiostation. Het is een geweldig kleurenpalet met een grote variëteit en originaliteit van vormen. Er wordt ook vuurwerk vanaf wolkenkrabbers afgestoken elders in de stad ook wel 'Bris-vegas'' genoemd. Duizenden mensen hadden in de middag al een plekje gevonden langs de rivier of midden in de stad om dit jaarlijks evenement bij te wonen. De show duurde een half uur waarna het feest op het dakterras werd voortgezet tot laat.

1. Miranda:
    30 september 2015
    Hoi Francis en Michael,

Wat een leuke verhalen lezen we en wat een bijzondere dingen maken jullie mee. Heerlijk om te lezen en de foto's te zien. Wat een mooi en divers land.

Geniet ervan en we zien jullie snel weer!

Groetjes,

Miranda en Frank
  2. Nadine en Stephan:
    30 september 2015
    Gaaf hoor zo'n roadtrip :-) Groetjes !!
  3. Ronald:
    1 oktober 2015
    heel mooie gebieden gezien en een goede indruk van Australië mee te nemen naar Holland na het bezoek bij Wendy en Geoff te Brisbane met het spectuculaire vuurwerk als hoogtepunt en is vanaf hun terras prachtig te aanschouwen en dan weer de lange reis naar Townsville om alle belevenissen uit te wisselen en wensen dat jullie de fijne herinnering met ons nog eens doornemen met meer mooie foto's tot gauw .
  4. Saskia Cornelis:
    2 oktober 2015
    jeetje wat heb je ons toch veel verteld en laten zien over je/jullie reis. En wat heb je veel gezien in een (volgens Michael;-) ) veel te korte dat je er bent. de mooiste plekjes heb je gezien die je alleen op tv of in boekjes ziet. vaak denk je voor ons zijn deze plekjes niet weggelegd komen alleen maar voor in dromen, maar niets is daarvan waar.
    bedankt dat wij een klein stukje mee mochten reizen in het prachtige Australië.
    De vakantie is bijna om en dan kom je weer terug in ( ook heel mooie) de koudere nachten en overdag de prachtige nazomer met volop zon.. en snachts is het sterren kijken... ook heel mooi en romantische ;-)
    lieve zus Michael.. geniet nog lekker van elkaar en met elkaar. doe iedereen van ons de lieve groetjes van ons. Dikke kus van ons allemaal zussie